Elin J

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2013

ELF (eyeslipsface cosmetics) Hits & Missar

Av Elin - 8 oktober 2013 06:00


Mina hits och missar hos ett av mina favoritsminkmärken, ELF (http://eyeslipsface.co.uk/)


HITS

 

  • Deras borstar är helt fantastiska om man jämnför med priser, väldigt bra kvalité och håller sig fräscha länge om man bara tvättar dem en gång i veckan. SUPERB! Länk: KLICKA
  • ELF Studie Lip exfoliator - skrubbar läpparna hur mjuka som helst och smakar/luktar supergott. Länk: KLICKA
  • ELF All Over Colour Stick - litet färgstick som håller hur länge som helst, fungerar bra både på ögonen, läpparna och kinderna. Jag har färgerna Lilac petal & Pink Lemonade. Länk: KLICKA
  • ELF Studio Pressed Powder (sand) - Ett riktigt bra puder med bra täckningsförmåga, ger en fin finish och varar länge. Länk: KLICKA
  • ELF Cream Eyeliner (midnight) - En superkrämig eyeliner som är väldigt enkel att jobba med och som håller länge. Länk: KLICKA

MISSAR


 


  • ELF Studio Blush (Giddy Gold) - Jag dissar inte alla färger som den här produkten finns i men just den jag har, Giddy Gold, är en riktig röra. Ser inte alls fin ut på och i förpackningen är den helt förstörd. Väldigt kornig och pudrig. 
  • ELF Matte Lip Colour (Praline, Natural, Coral) - En slags läppstifts-penna men en väldigt liten spets. Extremt torr på läpparna och inte alls smickrande. Jag köpte tre stycken och ingen av färgerna är särskilt fin i verkligenheten och verkligen inte på läpparna. Ingen hit alls.
  • ELF Golden Bronzer - Inte alls en dålig produkt men en värdelös bronzer, fungerar hyfsat som highliter. VÄLDIGT glittrig och skimrig. Rekommenderas inte för vardagsbruk.
  • ELF Baked Eyeshadow Palette - världens skämt och ganska dyr för att vara ELF (100:-). Färgerna syns inte på ögat och man får knappt med sig något på borsten. Fungerar efter en massa gnuggande med en blöt borste.
  • ELF Tinted Moisturizer - Helt OK produkt dock väldigt tjock så fungerar inte för sig själv vilket gör att den hamnar på min Miss-lista.

Så det var mina Hits och Missar, hoppas det var hjälpsamt och så hörs vi i nästa video/inlägg.

 


/Elin


 
 
Elin Andersson

Elin Andersson

30 november 2013 15:20

Hej Elin! Ett tips är att blöta ner borsten lite innan du använder de bakade ögonskuggorna. Ska ju egentligen inte behövas, men testade det och funkade för mig! Lite tråkigt om man inte kan använda paletten alls ju. Hoppas det funkar :)

http://ellebus.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 20 februari 2015 12:51

Hej! Det var ett tag sen. Jag har varit sjuk nu ett tag och då har jag spelat mycket The Sims 3, jag spelar med ganska mycket CC (custom content) och idag tänkte jag göra en lista på några av mina favorit CC's så att ni kan kolla in dem och kanske ...

Av Elin - 28 augusti 2014 17:34

    Alltså jag älskar hur överlyckligt glad o stolt jag ser ut :P Jag och en brud i mitt lag lekte runt i omklädningsrummet innan träning (fast egentligen så ville vi bara inte hjälpa till med att sätta upp nätet   )  också lyckades vi (läs: Jag...

Av Elin - 26 augusti 2014 21:59

Hört eminems 'guts over fear' ? älskar soundet i den, såhär typ lite kallt och läskigt men ändå väldigt mys. Haha bra förklaring där Elin ! Nu är frågan vad jag ska göra med denna bloggen, jag vill lägga upp typ bilder från min vardag så det kanske...

Av Elin - 28 juni 2014 20:17

EA stahp, what are you doinggg?       - Pooler    Poolerna ska tydligen bort. Varför? För att EA ville "fokusera" på annat i spelet, men hur jäkla svårt är det att inkludera en liten pool?       - Småbarn (toddlers)   DET KOMMER...

Av Elin - 25 juni 2014 21:12

                                      Och till sist, två bilder från jobb (fotograf = min kollega)        Vissa bilder är gigantiska, sorry 'bout that.     ...

Presentation


Hej!
18årig tjej från skåne som filmar och spelar volleyboll.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards