Elin J

Alla inlägg under april 2012

Av Elin - 22 april 2012 13:16

Bilder från denna veckan, bara 3st men mitt liv e inte så intressant att jag har massvis att ta bilder på :P


 

 

 


1a bilden: Jag och Anton.. :P

2a bilden: maten vi lagade på hemkunskapen

3e bilden: Fika :)



Och nu sitter jag och lär mig en massa om valpar för hihihihihihih, vi ska jag skaffa en till somamren :D


Men ao, skulle egentligen filmat med Anton idag men han e sjuk så det skjuts upp lite till.. :/


Men ses


/Elin

Av Elin - 19 april 2012 10:10

Preliminärt antagen till mitt förstaval, ganska nice! (:

Av Elin - 19 april 2012 10:10

Preliminärt antagen till mitt förstaval, ganska nice! (:

Av Elin - 18 april 2012 17:44

Tja!


Dagens rubrik har ingenting med inlägget att göra, kände bara för att ha en väldigt dramatisk rubrik idag.. Don't judge.


Så jag tänker ge er en liten lista på vad som har hänt idag och vad jag har gjort.

Jag betygsätter de olika lektionerna och hela dagen med 1-10 där 1 är pisstråkigt och 10 är jätteroligt.


Biologi -  Läraren blandade ihop mig och Anton 3 gånger, även om bara jag var där, vi har inte ens biologi tillsammans.. Blev lite trött.

Annars så planerade jag min biologi-lektion som jag ska ha v.18

(BETYG: 6)


Franska - Hade nationellt prov och idag var det hördelen, jag tror att det gick hyfsat bra. Jag och Anton jämnförde våra svar efteråt och de matchade ganska bra så då borde det bli rätt.

(BETYG: 5)


Lunch - Kyckling med ris och currysås. Eftersom att jag hatar curry så tog jag vitlök istället och då blev det ganska gott, allting var lite torrt och smakade en aning mysko men ändå helt okay.

(BETYG: 3)


Bild - Först så skrev jag lite på en random novell sen ritade jag klart en bild som jag har jobbat på ganska länge, men den blev inte särskilt bra, läraren var typ... en linje ifrån att ge mig MVG men jag var för trött på bilden så nöjde mig med ett VG. :P

(BETYG: 5)


IDROTT - Vi spelade badminton i en timme.. Behöver jag säga mer?

Sen att cykla dit och hem på mammas gamla cykel var ju inte skonsamt mot min.. "mellan benen" ;)

(BETYG: 1,5)


Så det var hela skoldagen, sen när jag kom hem så fikade jag och chillade vid datorn. Ska kanske skriva lite senare.

Men nu ska jag chilla lite mer ^^


Fast först - Lite random bilder:


   

<- Mina favoritgodisar ATM. WHAM Chew Bars. Omnomnom | Armbandet/armbanden jag köpte i Berlin ->


   

<- Gårdagens middag, mumsigt! | Mina favoritparfymer ->


ses

/Elin


Av Elin - 15 april 2012 22:07


Jag skrev nyss ett väldigt långt och stötande inlägg emot vissa sorters "vänner" som jag tyvärr har väldigt nära mig, men jag tror inte att jag ska posta det för jag är rädd att fel personer ska ta illa upp och att de personer som bör ta illa upp inte kommer göra det eller komma i skolan typ "håller med, sådana som du skrev på bloggen är sjukt jobbiga".


Men jag kommer ge er en pytteminitext som man kan tänka på.


  • Acceptera era vänners val och acceptera det faktum att hur bra vänner ni än är så ser ni olika på saker.
  • Kritisera inte allt era vänner gör, ni kanske ser "tuffa" ut inför era vänner eller de populära i skolan men ni gör bara bort er och när ni utvecklar en hjärna så kommer ni förstå det.
  • Hjälp era vänner så gott det går, ber en vän er om något i skolan  för att vännen har varit sjuk eller ja, inte där, så försök verkligen. Säg inte bara "jag hann inte" eller "jag kunde inte" för vet ni vad? Det kommer tillbaks till er. Jag kommer inte hjälpa de "vännerna" som inte hjälpte mig.
  • Begär lagom mycket från era vänner, tänk vad som är rimligt att begära och hur ni själva hade reagerat om ni hade blivit förfrågade om samma sak.
  • (Detta är lite random men dett bra tips faktiskt) Låna inte ut pengar och be inte om pengar om ni inte litar på personen till 110%. Det slutar alltid med bråk och det är ingen bra sak att bråka om. Vill ni köpa något så se till att ha pengar till det.
Så det var en snabb sammanfattning av mitt VÄLDIGT långa inlägg som jag.. Förmodligen inte kommer posta.
Gäller det bästisar så är det helt andra grejer men aa.
JAG HOPPAS VERLIGEN ATT INTE FEL PERSONER TAR ILLA UPP!! för jag älskar er som inte gör sånthär.
Hejdå
/Elin
L (L)
S (L)

Av Elin - 15 april 2012 13:16

Här kommer del 2, "Runt hotellet och hauptbahnhof"


                         


Inte riktigt lika många bilder i denna delen men sen när "Mitt I Berlin" delen kommer då jäklar..


Ses!

/Elin

Av Elin - 14 april 2012 15:34

Jag kommer skriva om resan i ett annat inlägg, här kommer bara del 1 av bilderna.


Denna delen av alla bilder kommer heta "RESAN & HOTELLET".

Sen kommer

"HAUPTBAHNHOF"

"MITT I BERLIN"

"SACHENHAUSEN"

"RANDOM"


Jag har satt en svart plutt på de personerna som jag inte vet om de vill vara med i bloggen.

                                         

 


Lite olika storlek på bilderna men aja.

Vi ses när nästa hög med bilder kommer.


/Elin

Av Elin - 11 april 2012 20:11

Tja! Nu sitter jag och Anton i hotellets lobby, idag har vi åkt buss i 11h och båt i 1,5h.Vi gick sen till haupthanfluff och kollade runt.Tänkte bara uppdatera er lite och nu ska jag gå upp till rummet och duscha, sen chilla och sova.Hejdå!/Elin

Presentation


Hej!
18årig tjej från skåne som filmar och spelar volleyboll.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards